برگزیده ها

ترویج فرهنگ کتابخوانی با معرفی و گزیده خوانی کتاب های خواندنی و شنیدنی!

برگزیده ها

ترویج فرهنگ کتابخوانی با معرفی و گزیده خوانی کتاب های خواندنی و شنیدنی!

برگزیده ها

من جوانان بسیاری را دیده‌ام که حتی مطالعه‌ی کتاب رمان را هم میل ندارند! کتاب رمان را یک هفت هشت ده صفحه می‌خوانند و می‌گویند حوصله نداریم؛ در حالی که حاضرند بیست دقیقه، یا نیم‌ساعت بنشینند و تبلیغات تلویزیون را، که قبل از شروع فیلم پخش می‌شود، تماشا کنند!
🔴 حاضر نیستند در این بیست‌دقیقه حتی همان کتاب رمان را بخوانند؛ حالا نمی‌گوییم کتاب اجتماعی، سیاسی، یا کتاب علمی، این ناشی از چیست؟

🔴 ناشی از عدم اعتیاد به کتاب است.

🔴 مردم میل به کتاب‌خوانی ندارند؛ برای این باید فکری کرد.

📚 مقام معظم رهبری مدظله‌العالی
۱۳۷۶/۸/۱۹

کانال ما را در سروش دنبال کنید:
http://sapp.ir/book_reader

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲ ب.ظ

بدبخت‌ترین کودکان از نظر «روسو»

کودک نابغه

روسو کتابى دارد به نام «امیل» که در فنّ تربیت کودک نوشته است؛ کتاب جالبى است؛

امیل نام کودک فرضى و افسانه‌‏اى است که وى در کتاب خود او را تحت تربیت خود قرار مى‌‏دهد و به پرورش همه جنبه‌‏هاى جسمى و روانى او توجه مى‏‌کند. در همه موارد، ایده روسو این است که امیل را در حال ممارست با طبیعت و پنجه در پنجه طبیعت و در دامن سختی‌ها پرورش دهد.


وى معتقد است که بدبخت‏‌ترین کودکان، آنهایى هستند که والدین آنها، آنها را در ناز و نعمت پرورش مى‏‌دهند و نمى‏‌گذارند سردى و گرمى دنیا را بچشند و پستى و بلندى جهان را لمس کنند.

این گونه کودکان در مقابل سختی‌ها حسّاس مى‌‏شوند و در مقابل لذّتها بى‏‌تفاوت؛ همچون ساق نازک یک درخت کوچک در مقابل هر نسیمى مى‌‏لرزند و کوچک‏ترین حادثه سوئى آنان را ناراحت مى‌‏کند تا جایى که یک حادثه کوچک، آنان را به فکر خودکشى مى‏‌اندازد؛ و از آن طرف، هر چه موجبات لذّت به آنها داده شود به هیجان نمى‏‌آیند و نشاط پیدا نمى‏‌کنند.

این‌گونه انسانها هرگز طعم نعمتها را درک نمى‏‌کنند؛ گرسنگى نچشیده‌‏اند تا مزه غذا را بفهمند، بهترین غذاها براى ایشان کم ارج‌‏تر و کم لذّت‏‌تر از نان جوینى است که یک بچه دهاتى مى‌‏خورد.

برگرفته از کتاب

مجموعه ‏آثار استاد شهید مطهرى، ج‏۱،ص۱۸۵

کانال ما را در سروش دنبال کنید

http://sapp.ir/book_reader

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی